דילוג לתוכן
שוק מחנה יהודה
  • עמוד הבית
  • אודות
  • מפת שוק מחנה יהודה
  • מסעדות וחנויות בשוק
  • סיורים בירושלים
    • סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה
      • מארז מתנה משוק מחנה יהודה
    • סיור קולינרי במאה שערים
    • סיורי חג המולד בירושלים
    • סיורי סליחות בירושלים
  • בלוג
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
  • מפת שוק מחנה יהודה
  • מסעדות וחנויות בשוק
  • סיורים בירושלים
    • סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה
      • מארז מתנה משוק מחנה יהודה
    • סיור קולינרי במאה שערים
    • סיורי חג המולד בירושלים
    • סיורי סליחות בירושלים
  • בלוג
  • יצירת קשר
ראשי כללי למה אין אובר בישראל?

למה אין אובר בישראל?

12 באוגוסט 2025 סגור לתגובות על למה אין אובר בישראל? machaneyehudaadm

אובר (Uber), פלטפורמת שיתוף הנסיעות הגדולה בעולם, פועלת כיום במאות ערים ביותר מ־70 מדינות. השירות מאפשר לכל בעל רכב פרטי רשום באפליקציה להפוך לנהג מונית ולהציע נסיעות בתשלום עם חוויית הזמנה נוחה, תשלום דיגיטלי ומחיר נמוך יותר ממחירי המוניות המסורתיות. בישראל, לעומת זאת, השירות במתכונת זו אינו פעיל – והאפליקציה זמינה בעיקר לשימוש בהזמנת מוניות רגילות.

יצאנו לבדוק ביחד עם אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג, למה אין אובר בישראל וכיצד הרגולציה, הלחצים וההגבלות העסקיות מונעות את חדירת פלטפורמת שיתוף הנסיעות הגדולה בעולם לישראל.

אובר בישראל

למה אין אובר בישראל?

לפי אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג, פלטפורמת השיתוף של אובר (Uber) אינה פועלת בישראל מהסיבות הבאות:

  • רגולציה – החוק הישראלי בתחום התחבורה הציבורית קובע שרק בעלי רישיון נהג מונית רשאים להסיע נוסעים בתשלום. נהגי אובר בעולם יכולים להיות גם אנשים פרטיים ללא רישיון מונית, כל עוד הם עומדים בתנאים מסוימים (רכב תקין, ביטוח מתאים וכדומה) – אך בישראל, החוק פשוט לא מאפשר זאת. בנוסף, תקנות הביטוח בארץ אינן מותאמות למודל של "נהג מזדמן בתשלום" – ולכן גם חברות הביטוח לא מציעות פוליסות ייעודיות לכך.
  • התנגדות בעלי המוניות והלחץ הפוליטי – בישראל פועל לובי חזק של נהגי המוניות וחברות התחבורה הציבורית. נהגי המוניות משקיעים סכומים משמעותיים בקבלת רישיון, עמידה במבחנים, רכישת רכב תקני, תשלום מיסים ואגרות שנתיות. הכנסת אובר למתכונת של "כל אחד יכול להיות נהג" נתפסת בעיניהם כמתן יתרון לא הוגן לנהגים פרטיים שלא נשאו בעלויות דומות. בפועל, כאשר אובר ניסתה להפעיל פיילוט בישראל ב־2016 במודל של נהגים פרטיים (UberX), היא נתקלה בהתנגדות חריפה, שכללה הפגנות, עתירות לבית המשפט ולחץ על משרד התחבורה לעצור את הפעילות. בתוך חודשים ספורים השירות הופסק.
  • ההיבט המשפטי והאכיפה בישראל – בתי המשפט בישראל קבעו בעבר כי נסיעה בתשלום עם נהג שאין לו רישיון מונית היא עבירה על החוק, גם אם הנוסע והנהג סיכמו את הנסיעה דרך אפליקציה ולא תוך עצירה ברחוב. המשטרה ומשרד התחבורה אף ביצעו פעולות אכיפה נגד נהגים פרטיים או "דרייברים" שניסו להסיע נוסעים בתשלום דרך פלטפורמות שונות, כולל קנסות ושלילת רישיונות. במצב כזה, אובר לא יכולה להפעיל מודל נסיעות חופשי מבלי לסכן את הנהגים שלה ואת עצמה משפטית.

במהלך השנים עלו הצעות חוק שונות לאפשר "תחבורה שיתופית בתשלום", במטרה לעודד תחרות ולהוזיל עלויות לציבור. חלק מההצעות כללו מודלים מוגבלים – למשל, היתר להסיע עד מספר מסוים של נסיעות בחודש או הגבלת תעריפים. אולם, כל ההצעות האלו נבלמו בשלב כלשהו, לרוב בעקבות התנגדות משרד התחבורה ונהגי המוניות.

לפי אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג, היום אובר פועלת בישראל רק במתכונת של הזמנת מוניות עם נהגי מוניות מורשים – מודל דומה לזה של גט טקסי ואפליקציות ישראליות אחרות. השירות של אובר (Uber) מציע את היתרונות של תשלום באפליקציה, אפשרות דירוג נהגים והזמנה מהירה –  אבל, אינו מביא את ההוזלה והגמישות שמציע המודל הבינלאומי של אובר.

לסיכום, היעדר אובר במתכונתה הבינלאומית בישראל נובע משילוב של חסמים רגולטוריים, לחצים מצד נהגי המוניות ומגבלות חוקיות. נכון לעכשיו, השירות מוגבל להזמנת מוניות מורשות בלבד וכל עוד לא יחול שינוי מהותי בחקיקה בישראל, אובר (Uber) תישאר כאן ככלי נוסף להזמנת מוניות –  ולא כחלופה זולה לכולם, כפי שהיא במקומות אחרים בעולם.

המאמר נכתב בשיתוף עם מוניות 24/7 לנתב"ג אשר מציעים מוניות לשדה התעופה 24 שעות ביממה. אם אתם מחפשים מונית לנתב"ג מתל אביב, מונית לנתב"ג מירושלים או מונית לנתב"ג מחיפה – תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג היא הכתובת!

© כל הזכויות שמורות לאתר שוק מחנה יהודה (Machane Yehuda Market) – מסעדות • סיורים • חוויות בלתי נשכחות.

קידום על ידי Signup קידום אתרים
תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות